2. Meerjarig ontwikkelperspectief
Wij willen de organisatie stapsgewijs ontwikkelen in deze richting. We veranderen op een realistische manier waarbij de winkel open blijft in tijden van verandering. De kosten gaan voor de baten uit bij de noodzakelijke organisatieontwikkeling. We gaan strakker sturen op resultaat, gemaakte afspraken en kosten/batenverhouding. We gaan datagestuurd werken. Daartoe zetten we een nieuwe managementinformatiestructuur op. We zullen in toenemende mate gaan functioneren als netwerkorganisatie om onze organisatiebrede opgaven efficiënt te kunnen oppakken. Ook zullen we meer wijkgericht gaan werken. Managers worden de aanjagers van de vernieuwing. Hun dagelijkse werk verschuift. Ze blijven verantwoordelijk voor het behalen van doelen binnen het primaire proces. Daarnaast werken ze als opdrachtgever binnen de grote opgaven waarbij ze, binnen de kaders van het concern, van begin tot eind verantwoordelijkheid nemen voor een opdracht en daarbij de mensen en middelen organiseren die daarvoor nodig zijn. We bieden onze medewerkers een werkklimaat waarbij proactief, plaats- en tijdonafhankelijk werken en leren voorop staat. We zorgen voor een huisvesting die past bij onze organisatie en de principes voor dienstverlening, gedrag en informatisering, die we hebben gekozen.